Aanmelden nieuwe leerlingen

Informatiebijeenkomst

U bent dan als geïnteresseerde ouder van harte welkom om een kijkje te nemen bij ons op school en vrijblijvend informatie te ontvangen.
Wanneer u geïnteresseerd bent in onze school kunt u contact met ons opnemen via het telefoonnummer: 0180-623770 of via het emailadres: directie@de-trinoom.nl. Wij kunnen dan met u persoonlijk een afspraak maken.

Het informatiegesprek start met een welkomstpraatje van de directie daarna krijgt u een rondleiding, van indien mogelijk een paar kinderen. Tot slot ronden wij met u persoonlijk het informatiegesprek af.

Procedure nieuwe leerlingen

Als uw kind voor de eerste keer naar een basisschool gaat, is dat een grote stap voor uw kind en u. De kinderen komen in een andere omgeving terecht. Wij proberen deze overgang zo goed mogelijk te laten verlopen.
De kinderen die nog vier jaar moeten worden, mogen voorafgaand aan hun verjaardag vijf ochtenden komen wennen. Op deze wendagen komt het kind in de groep waar hij/zij na zijn/haar verjaardag wordt geplaatst. Zo kan uw kind langzaam wennen aan het dagritme dat hoort bij het naar school gaan.

Voordat een kind start op onze school heeft u een kennismakingsgesprek met de groepsleerkracht. Deze leerkracht neemt ongeveer twee maanden voordat uw kind op school komt contact met u op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit kennismakingsgesprek maakt u kennis met elkaar en spreekt u wendagen af. Zes weken nadat uw kind op onze school is begonnen, wordt u uitgenodigd voor een evaluatiegesprek waarin u met de leerkracht terug kunt kijken op de eerste periode op school.

Overweegt u uw kind aan te melden op onze school en zit uw kind al op een andere basisschool, dan is het de bedoeling dat u in een vroeg stadium de schoolleiding van de school inlicht. Wij houden ons daarna aan de volgende procedure:
Na het informatiegesprek met u wordt door de interne begeleiding contact opgenomen met de vorige school. Voordat uw kind wordt geplaatst, worden gegevens uitgewisseld en loopt uw kind een dag mee op onze school. Daarna wordt door de directie besloten of uw kind geplaatst kan worden op onze school. Het belang van uw kind staat in dit alles bij ons voorop.